Direktlänk till inlägg 3 december 2013

Tell everybody I'm on my way!

Av Fia - 3 december 2013 00:50

Nu är jag påväg till NZ!


När jag vaknade imorses så fattade jag knappt att jag skulle iväg,, är så konstigt att ge sig ut på en "oplanerad" väg. Allting känns väldigt overkligt men häftigt och spännande! Samt att det är första gången jag reser utomlands (Har flyget till england för ca 10 år sen men minns det knappt). Lite som att åka till mars eller något faktiskt, och dessutom själv.. hehe ger mig själv lite credit...  

Jaja, Nu sitter på mitt rum på hotellet i Dubai, tnker på mina kära hemma, och min mumrik fast borde egentligen sova då kl är 4 på morgonen, ska checka ut från hotel om några timmar. Ska ta nästa flyg om 6 h för att åka vidare till NZ., kommer fram till min sludestination, Christchurch, den 4 Dec på kvällen NZDT.  Började ansöka som Au pair hos STS Au pair och blev antagen den 5 Juli,. Sen skulle en hel del papper in så som belastningsregister, sjukvårdintyg osv in för att sedan ca 20 dagar senare bli "definitivtt antagen" och hamna i matchingi processen av Au pair Link, vilket är företaget i NZ som sköter nästa steg. Och i mitten av oktober fick jag konatkt med min värdfamilj, är så glad att dem kontakted mig och ser verkligen fram emot att träffa dem och ungarna! Dem verkar vara Tamake! (awesome på maori....hehe)

Yeyeye, något som jag nojade mig mycket för var min matallergi, men kan nog ha övernojat en hel del, än så länge har det gott jätte bra! Och har ätit massa gott så blir o rulla hem till Sverige sen! Vem kan stoppa Fia när hon bara rullar fram.. ehe. Men ja nu börjar det bli lite spajcat här nu va såå, resfebern + massa socker som luras lite kanske! Ha en god natt!



         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 1 augusti 2014 10:56

Så nu är det nästan bara en månad kvar tills jag åker hem. Känslorna går verkligen upp och ner om hur jag känner för det. Vissa dagar är det nästan som att jag funderar på att flytta hit på riktigt, och andra dagar vill jag bara hem direkt. Känns väl...

Av Fia - 13 juni 2014 02:09

  Tjobro! Oj det var verkligen länge sen jag uppdatera här, ber om ursäkt för det! Nu har jag varit i Nya Zeeland i 6 månader och mycket har jag sett och upplevt. Det har verkligen varit en stor upplevelse, och erfarenhet att vara här. Men nu när v...

Av Fia - 20 februari 2014 20:25

Ja jag vet jag är lite seg på att uppdatera här men ja! Så ja roadtripen var hur grym som helst!! Minns inte alla ställen vi var på , men det är absolut det bästa sättet att se NZ på! Resan började med soligt väder, vi övernattade vid Lake Tekapo. Tr...

Av Fia - 27 januari 2014 00:52

                wwoh! Har precis hoppat bungyjump fran NZ hogsta Bungyjump, samt de 3 varldens storsta!! Shitshit var lite flippad timman innan men lugnande ner mig pa bussen dit. Nar vi kom fram sa satte dem pa oss utrustningen fick aka i en...

Av Fia - 25 januari 2014 04:16

Hey mates! Eh ja som ni har sett så har jag inte skrivit något på ett tag nu, har inte riktigt haft tid och finns inget speciellt att skriva om så. Allt är lite som det har varit, jobb, mat sova, party, random folk och idioter ^_^ Yes. men hörrni nu ...

Presentation


Den andra December tjugohundratretton åker jag till andra sidan jorden, från svenneland till Kiwilandet, Nya Zeeland för att jobba som Au pair! Är en glad liten stor hobbit, som är på min första resa, och dessutom helt ensam! Mot Mordor och vidare!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna några rader, vetja!


Ovido - Quiz & Flashcards