Direktlänk till inlägg 11 december 2013

Auckland/Holiday inn/Orientation course

Av Fia - 11 december 2013 05:39

Ello, kom nyligen fram till Hotellet i i Auckland. Kom lite senare än några andra Au pairer, så kom in i konferensrummet medan en från Au pair Link hade lite infosnack. var ca 5-6 andra Au pairer där redan, alla från Tyskland och runt 18-20 bara en som var 26. Fick lite info, men kursen börjar först imorgon. Sen gick jag till mitt rum och lastade av min packning, delar rum med en annan au pair från Tyskland. Sen så skulle vi gå till affären som låg ca 30 min bort för att köpa vatten, för vattnet här har klor i sig, så vi gick men dem bara snackade tyska med varandra vilket jag tyckte va lite drygt och tråkigt så gick tillbaka istället. Träffade några andra tyska au pairer som frågade om jag ville hänga med dem och köpa lite käk, dem verkade lite schystare. Så hängde med dem, men dem snackade också en del tyska men dem försökte iaf snacka en del engelska med mig så det va ok. Sen kom det en till svenne, och 2 från Danmark, men har inte hunnit prata med dem än, få se snart då det är middag! Men nu sitter jag i mitt rum och väntar på att klockan ska bli 6 då vi ska käka. Riktigt hungrig, har bara käkat frukost så. Tidigare idag så tog jag en promenad till gymmet som ligger i närheten av där jag bor, verkar nice så ska signa upp mig där lite senare tror jag, fast var ganska dyrt.. men billigt för att vara NZ tydligen. Hoppas ni sover gott där borta i vinterlandet! Hehe jag går runt i shorts bland palmer och allt, hoppas på att vi ska bada snart! Har försökt att få med några av "tjejerna" ut ikväll, men alla är för jetlaggade så. Bajs. Yeye, sov gott, snart dags att gå upp hörrni!!

Btw, rummet är riktigt nice! Bättre än i Dubai, har pool utanför! Möhö

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 1 augusti 2014 10:56

Så nu är det nästan bara en månad kvar tills jag åker hem. Känslorna går verkligen upp och ner om hur jag känner för det. Vissa dagar är det nästan som att jag funderar på att flytta hit på riktigt, och andra dagar vill jag bara hem direkt. Känns väl...

Av Fia - 13 juni 2014 02:09

  Tjobro! Oj det var verkligen länge sen jag uppdatera här, ber om ursäkt för det! Nu har jag varit i Nya Zeeland i 6 månader och mycket har jag sett och upplevt. Det har verkligen varit en stor upplevelse, och erfarenhet att vara här. Men nu när v...

Av Fia - 20 februari 2014 20:25

Ja jag vet jag är lite seg på att uppdatera här men ja! Så ja roadtripen var hur grym som helst!! Minns inte alla ställen vi var på , men det är absolut det bästa sättet att se NZ på! Resan började med soligt väder, vi övernattade vid Lake Tekapo. Tr...

Av Fia - 27 januari 2014 00:52

                wwoh! Har precis hoppat bungyjump fran NZ hogsta Bungyjump, samt de 3 varldens storsta!! Shitshit var lite flippad timman innan men lugnande ner mig pa bussen dit. Nar vi kom fram sa satte dem pa oss utrustningen fick aka i en...

Av Fia - 25 januari 2014 04:16

Hey mates! Eh ja som ni har sett så har jag inte skrivit något på ett tag nu, har inte riktigt haft tid och finns inget speciellt att skriva om så. Allt är lite som det har varit, jobb, mat sova, party, random folk och idioter ^_^ Yes. men hörrni nu ...

Presentation


Den andra December tjugohundratretton åker jag till andra sidan jorden, från svenneland till Kiwilandet, Nya Zeeland för att jobba som Au pair! Är en glad liten stor hobbit, som är på min första resa, och dessutom helt ensam! Mot Mordor och vidare!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna några rader, vetja!


Ovido - Quiz & Flashcards