Direktlänk till inlägg 5 december 2013

New Zealand WHAKA YEAH!

Av Fia - 5 december 2013 17:10

Kia Ora!! Nu är jag framme i NZ! Anlände till Christchurs i förrgår ny zeeländs tid. Har sovit här 2 nätter, och det är nu fredag morgon!


 Dubai var fint, och hade verkligen viljat se mer! Dessvärre var det väldigt dimmigt när jag åktee därifrån, men fick se min första riktiga palm! Sedan vidare till Australien i ca 12 h, träffade en tysk kille på planet som skulle bi i Australien i 1 år, och vi snackade större av resan då vi inte sov. Tog adjö och bestämmde att vi kunde hålla kontakten och se pm vi skulle ses igen! Sen i Australien fick jag gå igenom alla kontroller, hörde min namn ropas i högtaltna fast bara "Sofia" och auckland så vart lite nojig att dem menade mig så fick springa igenom flygplatsen till nästa kö, och fråga om jag fick komma förbi då jag hade hört mitt namn, och säkerhetsvakten sa "what's the problem, ah come on mate" Hehe jätte mysigt när dem säger mate hela tiden till en. Sen vidare till Auckland då jag satt med ett gammalt par från nya zeeland som hjälpte mig deklarera vad jag hade med mig genom landet. När jag kom fram var det lån kö genom kontrollen som skulle checka att ens visum var rätt och allt. Efter alla kontroller så skulle jag droppa av mitt baggage, men det var alldeles för mycket i den , oc det gick inte att betala för mer baggage tydlingen. Så skulle gå till ett annat ställe för att checka in det, så sprang med mitt 29 Kg baaggage till ett annat incheck ställe, tog ca 15 min och träffade på en tjej som var från NZ som hjälpte mig och sa att allt skulle gå bra eftersom jag var lite paanikslagen. När jag kom fram till inchekingen så fick jag igen veta att jag hade för mycket packning, och ingen visste hur jag skulle lösa det. Men packade ur massa grejer och fick hålla i allt i händerna jag jag kunde checka in det, och trodde allt var frid och fröjd, men fick då veta att mitt handbaggage också var överpackat. Var då bara 25 min till flyget och hade en bit till gaten. Så checkade in mitt handbaggage, skulle egentligen ha kostat extra men dem hade översende och lät mig checka in det ändå. Så sprang med allt som jag inte kunde packa ner till gaten och var orolig att boardingen var klar, men tur inte, kom precis lagom tills den började! På planet fick jag sitta med 2 herrar från sydön, dem var väldigt glada och skämtsamma med mig, och sa "love" till mig hela tiden, vilket jag tyckte va väldigt gulliggt. När vi skulle lyfta så kom det upp en film med hur säkerheten fungerar, och den var helt sagan om ringen inspererad och skämtsam,   gollum och orker med mobiltelefoner var med osv. Sen när jag skulle av så fick jag lite lyckoönskningar av andra som hade hört mig berätta att jag skulle vara här1 år osv. Väl i ankommsthallen så väntade min värdfamilj på mig , förutom mamman då hon kommer i helgen. ick ett varmt välkommande av pappan Ryan,, av pojkarna Finn och lilla Arlo. Vi letade upp mitt baggage och åkte "hem". Var så trött och ofräsch när jag kom fram så tog en dusch och sen beställde vi pizza. Var den godaste pizza jag någonsin ätit!! Den ena var med kyckling och den andra barbecue, namnaamnam! Sen en super god chokladglass efter det! Efter det gick jag och la mig och drömmde lite oroligt. Vaknade ca 9 på morgonen och åt frukost vid Tvn med dem samt fick färskpressad juice, nomnom! Under dagen så packade jag upp, och sen åkte jag på en tur med Ryan och pojkarna runt i Chch, för att äta och sedan handla lite. Alla mrker på mig att jag inte är härifrån och frågar vart jag är ifrån, hur länge jag ska stanna och välkommnar mig massa, jätte mysigt! Xet ärockså lite konstigt med att det är sommar här, är jätte skönt väder! Det roliga är att dem har börjat dekorera för jul i shhoppingcenterna med snöflingor och allt.. tycker det är lite skoj då dem inte har knappt någon snö när det är vinter. När vi kom hem efter vi handlade så däckade jag direkt, klockan var ca 5 på eftermiddagen och vaknade nu 4 på morgonen. 


Allt har gått väldigt bra tycker jag sen jaag kom hit, än så länge trivs jag jätte bra och kommer jätte bra överenns med familjen. Pojkarna verkar känna sig trygga med mig, har redan börjat med lite "Au pair" arbete med dem. Matat Arlo själv med nappflaska, jätte sött! Väldigt glad bebis som ler väldigt ofta! Finn är också väldigt glad och mysig, mycket energi men lite envis! Så det var väl allt, få se hur det blir dem kommande dagarna. Juste glömde säga, har varit med om min första jordbävning! Hehe märkte dock knappt det, då jag själv var i rörelse, men hörde! Var tydligen en"medium" om jag förstod Ryan rätt. Är jordbävningar varje dag här, och allt är inte återuppbyggt efter jordbävningen som var 2011. Yeye nu ska jag börja göra mig iordning för dagen, ha det bra folk!! 


   Mitt Hotellrum (Första gången jag är på hotell) Dubai  

   Ser ni tornet i fjärran? Vid vingen?       Soluppgång       Australien  

Australien

Mitt sovrum!!  

   Mitt sovrum! 

Lilla Arlo med den svenska älgen 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 1 augusti 2014 10:56

Så nu är det nästan bara en månad kvar tills jag åker hem. Känslorna går verkligen upp och ner om hur jag känner för det. Vissa dagar är det nästan som att jag funderar på att flytta hit på riktigt, och andra dagar vill jag bara hem direkt. Känns väl...

Av Fia - 13 juni 2014 02:09

  Tjobro! Oj det var verkligen länge sen jag uppdatera här, ber om ursäkt för det! Nu har jag varit i Nya Zeeland i 6 månader och mycket har jag sett och upplevt. Det har verkligen varit en stor upplevelse, och erfarenhet att vara här. Men nu när v...

Av Fia - 20 februari 2014 20:25

Ja jag vet jag är lite seg på att uppdatera här men ja! Så ja roadtripen var hur grym som helst!! Minns inte alla ställen vi var på , men det är absolut det bästa sättet att se NZ på! Resan började med soligt väder, vi övernattade vid Lake Tekapo. Tr...

Av Fia - 27 januari 2014 00:52

                wwoh! Har precis hoppat bungyjump fran NZ hogsta Bungyjump, samt de 3 varldens storsta!! Shitshit var lite flippad timman innan men lugnande ner mig pa bussen dit. Nar vi kom fram sa satte dem pa oss utrustningen fick aka i en...

Av Fia - 25 januari 2014 04:16

Hey mates! Eh ja som ni har sett så har jag inte skrivit något på ett tag nu, har inte riktigt haft tid och finns inget speciellt att skriva om så. Allt är lite som det har varit, jobb, mat sova, party, random folk och idioter ^_^ Yes. men hörrni nu ...

Presentation


Den andra December tjugohundratretton åker jag till andra sidan jorden, från svenneland till Kiwilandet, Nya Zeeland för att jobba som Au pair! Är en glad liten stor hobbit, som är på min första resa, och dessutom helt ensam! Mot Mordor och vidare!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna några rader, vetja!


Ovido - Quiz & Flashcards