Direktlänk till inlägg 31 december 2013

God jul, i efterskott, och gott nytt år!!!

Av Fia - 31 december 2013 06:28

Tjo!

Så har ännu en vecka gått och lite mer. Hinner knappt med att uppdatera. Jobbet går bättre och bättre tycker jag! Dem senaste dagarna har det bara regnat, så har varit tråkigt. Where is the bloody sun Chch?!? Men det är lunch ^^ Dagen innan jul,eller alltså dagen då vi firar jul i Sverige så var jag på krogen med några jag träffade i Kaikoura. Vi hade bara 1 h på oss att dricka eftersom allt stängde tidigt men, så vi körde dryckes-spel så det gick lite snabbare, var ganska kul! Träffade några från England i samma veva... hade jätte svårt att förstå vad dem sa pga dialekten, så skrattade mest och nickade åt dem. Yesyes.sisi På julafton eller ja vad det kallas, den 25, Alltså Christmas, Juldagen? Så började morgonen med att vi öppnade alla julklappar, fick choklad och grejer från bodyshop, nice! Sen barbecue och glasstårta,, lite annorlunda! Efter det lite mer party, tillbringade resten av kvällarna och helgen med Jae och nyfunna vänner. Var dessutom på ett uteställe i helgen, såg riktigt flashigt ut men när vi kom in så var det bara gamlingar på dansgolvet, men blev en riktigt kul kväll!! Igår åkte jag till New Brighton, en strand i Chch, var jätte fint där, men finns mycket finare har jag hört! Gick på stranden för mig själv och hittar en snäcka, blir jätte förtjust, sen så tittar jag mig omkring och ser ca 500 till bara 1 m från mig, så då var det inte lika häftigt längre. Fast fans andra roliga grejer att kolla på stranden, döda fiskar och konstiga skellet, eller vet inte om det var det? Hittade en minikrabba med!!! Den var så liten så den inte kunde nypa en ens, skratta åt den bara.. söt.

Idag har jag jobbat ich har gått riktigt bra, har spenderat det mesta av tiden utomhus med storlillen i trampolinen, jätte mysig, men kan inte sluta hoppa!! Nu väntar jag på att middagen ska bli klar, käka och sen möta upp Jae, sedan ut på krogen och fira!! :D GOTT NYTT ÅR FÖR SJUTTON GUBBAR OCH GUMMOR!!!      

Jae

                                                    



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 1 augusti 2014 10:56

Så nu är det nästan bara en månad kvar tills jag åker hem. Känslorna går verkligen upp och ner om hur jag känner för det. Vissa dagar är det nästan som att jag funderar på att flytta hit på riktigt, och andra dagar vill jag bara hem direkt. Känns väl...

Av Fia - 13 juni 2014 02:09

  Tjobro! Oj det var verkligen länge sen jag uppdatera här, ber om ursäkt för det! Nu har jag varit i Nya Zeeland i 6 månader och mycket har jag sett och upplevt. Det har verkligen varit en stor upplevelse, och erfarenhet att vara här. Men nu när v...

Av Fia - 20 februari 2014 20:25

Ja jag vet jag är lite seg på att uppdatera här men ja! Så ja roadtripen var hur grym som helst!! Minns inte alla ställen vi var på , men det är absolut det bästa sättet att se NZ på! Resan började med soligt väder, vi övernattade vid Lake Tekapo. Tr...

Av Fia - 27 januari 2014 00:52

                wwoh! Har precis hoppat bungyjump fran NZ hogsta Bungyjump, samt de 3 varldens storsta!! Shitshit var lite flippad timman innan men lugnande ner mig pa bussen dit. Nar vi kom fram sa satte dem pa oss utrustningen fick aka i en...

Av Fia - 25 januari 2014 04:16

Hey mates! Eh ja som ni har sett så har jag inte skrivit något på ett tag nu, har inte riktigt haft tid och finns inget speciellt att skriva om så. Allt är lite som det har varit, jobb, mat sova, party, random folk och idioter ^_^ Yes. men hörrni nu ...

Presentation


Den andra December tjugohundratretton åker jag till andra sidan jorden, från svenneland till Kiwilandet, Nya Zeeland för att jobba som Au pair! Är en glad liten stor hobbit, som är på min första resa, och dessutom helt ensam! Mot Mordor och vidare!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna några rader, vetja!


Ovido - Quiz & Flashcards