Direktlänk till inlägg 12 december 2013

Auckland

Av Fia - 12 december 2013 09:59

Såååå.... Nu har jag haft min första kursdag! Har gått igenom massa info om hur man bör tänka när man jobbar osv, ska läsa igenom allt på planet tänkte jag, känns riktigt bra! Medan dem andra Au pairerna hade teorikurs i körning så gick jag ut och solade i ca 20. Innser NU att det alla varnade en för inte var falskt... efter dessa 20 min så har jag schyssta färgskiftningar på kroppen, sveda i ansiktet o på magen, yes där lärde jag mig lite förhoppningsvis!

Senare fick vi massa information om olika ställen som är värda att besöka i NZ, verkar finnas riktiga bra alternativ hur man kan ta sig runt billigt osv! Man kunde dessutom få hjälp av reseföretaget för att planera allt man vill göra, och tror jag kan ha råd med det mesta! Så nu är jag riktigt taggad!


Saker jag vill göra än så länge:

* Fallskärmshoppning

* Dyka

* Simma med delfiner

* Upptäcka Maorikulturen och allt vad det innebär typ

* Hobbit-town

* Surfa

* Segla

* Klättra

* Skytower

* Bungyjump?

* Klättra upp för en glaciär

* Åka nån vattengrej i grottor som jag inte minns vad det heter (Black water rafting)

* Se alla olika miljöer!


Yes, kommer nog mer sen!


Tog ett snabbt litet dopp i poolen, sen åkte vi på guidad tur runt i Auckland, dem berrätta en hel del historia om Auckland hur Maorerna hade kommit dit osv, mycket  intressant! Vi körde dessutom upp på en oaktiv vulkan! Var verkligen värt pengarna, kostade ca 250 kr tror jag. Hoppas det finns något liknande i Chch. Få se vad som hinns med imorgon innan jag åker tillbaks till Chch! 

                             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 1 augusti 2014 10:56

Så nu är det nästan bara en månad kvar tills jag åker hem. Känslorna går verkligen upp och ner om hur jag känner för det. Vissa dagar är det nästan som att jag funderar på att flytta hit på riktigt, och andra dagar vill jag bara hem direkt. Känns väl...

Av Fia - 13 juni 2014 02:09

  Tjobro! Oj det var verkligen länge sen jag uppdatera här, ber om ursäkt för det! Nu har jag varit i Nya Zeeland i 6 månader och mycket har jag sett och upplevt. Det har verkligen varit en stor upplevelse, och erfarenhet att vara här. Men nu när v...

Av Fia - 20 februari 2014 20:25

Ja jag vet jag är lite seg på att uppdatera här men ja! Så ja roadtripen var hur grym som helst!! Minns inte alla ställen vi var på , men det är absolut det bästa sättet att se NZ på! Resan började med soligt väder, vi övernattade vid Lake Tekapo. Tr...

Av Fia - 27 januari 2014 00:52

                wwoh! Har precis hoppat bungyjump fran NZ hogsta Bungyjump, samt de 3 varldens storsta!! Shitshit var lite flippad timman innan men lugnande ner mig pa bussen dit. Nar vi kom fram sa satte dem pa oss utrustningen fick aka i en...

Av Fia - 25 januari 2014 04:16

Hey mates! Eh ja som ni har sett så har jag inte skrivit något på ett tag nu, har inte riktigt haft tid och finns inget speciellt att skriva om så. Allt är lite som det har varit, jobb, mat sova, party, random folk och idioter ^_^ Yes. men hörrni nu ...

Presentation


Den andra December tjugohundratretton åker jag till andra sidan jorden, från svenneland till Kiwilandet, Nya Zeeland för att jobba som Au pair! Är en glad liten stor hobbit, som är på min första resa, och dessutom helt ensam! Mot Mordor och vidare!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna några rader, vetja!


Ovido - Quiz & Flashcards