Direktlänk till inlägg 8 december 2013

Lost

Av Fia - 8 december 2013 01:10

Tjo! Dagarna flyter på ganska snabbt här, har börjat ta hand om barnen en del redan, tycker dem är så mysiga! Är nog ganska jetlagad ändå kanske även fast jag inte m'ärker det förrän jag däckar, har råkat somna varje dag nu ca kl 4 och vaknat sen 12 h senare. Ska verkligen föröska göra allt för att hålla mig uppe hela dagen idag! Igår åkte jag bil in till staden och vart avsläppt, gick igenom dem olika affärena lite och sen tänkte jag att jag skulle gå hem eftersom jag hade gps och allt.. Sluta med att pengarna på mobilen tog slut så ingen anslutning tilll internet, batteriet väldigt lågt, inge vatten och jätte varmt. Blev ganska vilse, men efter ca 2 h gående så lyckades jag hitta till delen jag bodde men dock inte till gatan, frågade hur många som helst om vägen och alla sa "Oh it's a qiute of walk" vilket inte var så uppmuntrande när jag hade gått runt ca 30 min till. Lyckades hitta en blommaffär och frågade efter vatten.. dem kollade konstigt när jag kom in dit, helt röd och frågade " 

Can I please ask you for some water" Hehe fick dricka så mycket jag ville. Blev trött på att vara vilse, så föröskte ta kontakt med Ryan, min värdpappa, men han spelade cricket så gick ej. tillslut hittade jag en snäll familj som var villig att skjutsa mig hem.. tog 4 min. Sonen i familjen , ca 17 år, kollade konstigt på mig som jag va dum i huvvet, hade massa frågor om vad jag gjorde här, varför NZ var så speciellt, vilket han inte höll med om, wtf liksom? Kom iaf hem till slut! Men var kul, tyckte jag ändå, det hör till! Sen började jag kolla på The Hobbit eftersom jag inte har sett hela, åt massa chips med barbecue smak och bacon och godis, njamnjam! Sen kom Finn in och ville kolla på något läskigt, satte på lejonkungen han verkade gilla den, men vet inte om han kanske var för ung för den? Visade Ryan och morfar lite grejer från sverge, som Lucia , midsommarafton och kalle ankas jul.. dem tyckte det var väldigt roligt men konstigt! Och sen visade jag min mungiga för dem och dem fick testa spela med.  Fortsatte se The Hobbit men måst ha råkat däcka igen, vaknade upp 4 h senare då Barbecuen skulle blrjade, åt massa gott och hade kul ihop med familjen och deras mor samt far föräldrar! Sen gick jag och la mig igen. Vaknade ca 7:30 och började duscha, och märkte när jag kom ut från duschen att jag hade sällskap av en ganska stor spindel. Vågade inte släppa den med blicken medans jag borsta tänderna osv. Gick och frågade ungrnas morfar om han kunde hjälpa mig få bort den då jag va lite småskraj han svarade "Bloody woman". Jag följde med han in och visade vart den var han börjar lyfta upp den och säger "Come here mate" men råkar tappa greppet och spiindeln börjar springa mit mig. Jag tappar all fattning och börjaar skrika "ogomgomgomgomg" instäng i ett hörn, slutar med att han trampar ihjäl den.. var ju inte menninen :\ Nutella maackor till frukost, namnam! Sen så ska jag och Finn börja baka, men när vi börjar har han ångrat sig och vill inte baka, så bakar själv istället. Blev chokladbollar med riktigt mörk kakao! och ja mycket mer än så har inte hänt idag. Ska snart föröska hitta på något tror jag, kanske tappa bort mig lite igen? Ska iaf börja käka lchf igen imorgon, dem andra var intresserade av det med! Så måste ut och handla lite. Om någon skulle vilja skypa så skulle jag tycka det var jätte mysigt! Bara säg till så skickar jag mitt namn! Btw hört att det snöar i hemmaland, kan ni inte skicka massa bilder på det så blir jag jätte glad! :D


P.S Sorry för ev. stavfel i alla inlägg!

 Finn Arlo           Vissa affärer var fortfarande stänga efter jordbävningen 2011                    Finn  Finn 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 1 augusti 2014 10:56

Så nu är det nästan bara en månad kvar tills jag åker hem. Känslorna går verkligen upp och ner om hur jag känner för det. Vissa dagar är det nästan som att jag funderar på att flytta hit på riktigt, och andra dagar vill jag bara hem direkt. Känns väl...

Av Fia - 13 juni 2014 02:09

  Tjobro! Oj det var verkligen länge sen jag uppdatera här, ber om ursäkt för det! Nu har jag varit i Nya Zeeland i 6 månader och mycket har jag sett och upplevt. Det har verkligen varit en stor upplevelse, och erfarenhet att vara här. Men nu när v...

Av Fia - 20 februari 2014 20:25

Ja jag vet jag är lite seg på att uppdatera här men ja! Så ja roadtripen var hur grym som helst!! Minns inte alla ställen vi var på , men det är absolut det bästa sättet att se NZ på! Resan började med soligt väder, vi övernattade vid Lake Tekapo. Tr...

Av Fia - 27 januari 2014 00:52

                wwoh! Har precis hoppat bungyjump fran NZ hogsta Bungyjump, samt de 3 varldens storsta!! Shitshit var lite flippad timman innan men lugnande ner mig pa bussen dit. Nar vi kom fram sa satte dem pa oss utrustningen fick aka i en...

Av Fia - 25 januari 2014 04:16

Hey mates! Eh ja som ni har sett så har jag inte skrivit något på ett tag nu, har inte riktigt haft tid och finns inget speciellt att skriva om så. Allt är lite som det har varit, jobb, mat sova, party, random folk och idioter ^_^ Yes. men hörrni nu ...

Presentation


Den andra December tjugohundratretton åker jag till andra sidan jorden, från svenneland till Kiwilandet, Nya Zeeland för att jobba som Au pair! Är en glad liten stor hobbit, som är på min första resa, och dessutom helt ensam! Mot Mordor och vidare!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna några rader, vetja!


Ovido - Quiz & Flashcards