Alla inlägg under januari 2014

Av Fia - 27 januari 2014 00:52

                wwoh! Har precis hoppat bungyjump fran NZ hogsta Bungyjump, samt de 3 varldens storsta!! Shitshit var lite flippad timman innan men lugnande ner mig pa bussen dit. Nar vi kom fram sa satte dem pa oss utrustningen fick aka i en "Vagn" till sjalv avsattsen, fick lite instruktioer och sa. Sen blev det att vanta lite till, forsokte att inte tanka pa det, men svart nar man sag alla andra saga hejda, huh adrenalinet rusar fortfarande!! Sen tillslut efter 20 min sa ar det min tur! Ojoj, forsokte koncentrera mig pa det jag skulle gora men shit va nervos jag var. Har aldrigkant mig sa illamaende som nar han borjar fora mig ut pa avsatsen. For nagra seckunder trodde jag att jag inte skulle gora det!! Jag tankte verkligen shit nej, men sen sa var det bara att gora, bara skita i att tanka. Ojoj, f;rst kanns det som ett vanligt hopp,som nar du ska hoppaner i vattnet, sen sa kanns det verkligen som du ska do, hella kroppen och hjarnan exploderar kannslomassit, och sen ar det bara lycka! WOW jag rekomenderar det tusen och tusen ganger om, det var det haftigaste jag nagonsinhar gjort! Wow, kan inte ens beskriva det, ar fortgarande sa lycklig efter det!!!!!!!!!!

Av Fia - 25 januari 2014 04:16

Hey mates! Eh ja som ni har sett så har jag inte skrivit något på ett tag nu, har inte riktigt haft tid och finns inget speciellt att skriva om så. Allt är lite som det har varit, jobb, mat sova, party, random folk och idioter ^_^ Yes. men hörrni nu händer grejer!! Om 30 min så sätter jag mig i en bil med en anna tjej och åker på roadtrip för 12 dagar!!


Dessa ställen ska vi till och detta händer

Start: Christchurch

  • Lake Tekapo
  • Mount Cook National park
  • Queenstown - Bungyjump!! -5 ice bar, Fergerburger. Skyline gondola
  • Glenorchy 
  • Te anau
  • Milford sound - Cruise
  • Wanaka - Deep Canyon!!! Puzzelworld
  • Jackson Bay - Blue pools
  • Franz josef Glacier - Hot pools
  • Fox Glaciers - Skydive ffs!!! 
  • Okarito - Goldfields
  • Greymounh - Gold rush village
  • Charleston - Black river rafting
  • Westport
  • Karamea
  • Saint Arnaud

Slutdestination: Nelson - flyg därfrån till Christchurch


På dem flesta ställenrna ska vi vandra runt och kolla området, har bara inte skrivit upp det :) Sen blir det lite spontanitet också!

 

Yes men i övrigt så går jobbet ganska bra, dagarna varierar med engagemang och så... men får börja bli bättre när jag kommer tillbaks va! Min värdmamma, Hayley, gjorde en jätte god chokladtårta med chilie , för att fira mig innan jag åker :D 

 

 

 

Hehe har skaffat en app också som kallas Tinder för att få lite nya vänner, men verkar mest vara för att hooka upp men visa verkar riktigt shyssta och fattar att man bara är ute efter nya polare. Få se om man träffar några nya vänner på resan nu!


Kommer ladda upp massa bilder så fort jag får lite tid, men blir jätte glad om folk skriver till mig, vykort och skickar bilder! Håller på att tapetsera mitt rum med vykort, så skickaskickaskicka!!!! Cheers så länge!


P.s och eh ja... OM ni inte hör från mig mer så kan ni anta att jag ligger ganska platt och nermejslad nånstans i ingenstans... hoppas fallskärmen och alla linor fungerar! Annars blire inga bilder hörrni så sorry på förhand, men oroa er inte kommer ha ett leende! Förresten jag tänkte skriva en hälsning på min hand när jag hoppar fallskärm, någon som har några bra förslag? Sweetasbro! See you on the otherside..... eh?


                                      

Presentation


Den andra December tjugohundratretton åker jag till andra sidan jorden, från svenneland till Kiwilandet, Nya Zeeland för att jobba som Au pair! Är en glad liten stor hobbit, som är på min första resa, och dessutom helt ensam! Mot Mordor och vidare!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna några rader, vetja!


Ovido - Quiz & Flashcards