Alla inlägg den 1 augusti 2014

Av Fia - 1 augusti 2014 10:56

Så nu är det nästan bara en månad kvar tills jag åker hem. Känslorna går verkligen upp och ner om hur jag känner för det. Vissa dagar är det nästan som att jag funderar på att flytta hit på riktigt, och andra dagar vill jag bara hem direkt. Känns väldigt tråkigt att jag snart åker, nu när jag verkligen börjar känna mig hemma här, samt att jag vill se mer av Nya Zeeland. Det känns också konstigt att lämna det här speciella med att bo utomlands. Att åka tillbaka till det vanliga livet igen. Men det ska också bli skönt att komma hem till Sverige och få livet på rullning igen, samt träffa alla kära gamla vänner och familj. Jag vill absolut jobba utomlands igen nån gång. Det jag allra mest kommer sakna är  såklart pojkarna, Finn och Arlo som har blivit som mina småsyskon. Under den här tiden har båda utvecklats så mycket och framförallt Arlo som var 6 månader när jag började och är över 1 år nu! Blir lipig bara jag tänker på det, att jag ska lämna dem, nä fy.


Men innan jag kommer hem så ska jag faktiskt göra en sista tripp. Åker på lördag till Queenstown med Regitse, än nyfunne vän från Danmark. Under söndagen åker jag till  till Doubtful Sounds, som är fjordland, men bara under dagen för att sen åka tillbaka till Drottnings staden för att göra lite olika aktivitet samt vandring. Är dock bara borta 5 dagar, och det tar en hel dag att bara ta sig ner dit med bussen så blir bara 2 hela dagar i Queenstown.


Helgen efter ska jag flyga paragliding, ”Skärmflygning” , som det så fint heter på svenska, med Siri! Ska bli kul jättekul! Dock så skulle vilja hoppa fallskärm igen innan jag åker men får se. Kanske blir det förhoppnings vid en helgdagsstripp till någon närliggande stad.


Dem senaste veckorna så har det varit ganska lite au pairer här, och många börjar åka hem vilket känns tråkigt. Har varit ganska dött på det så kallade ”Playgroups” och ”Coffeegroups” som är till för oss au pairer. Men nu den senaste veckan har det börjat strömma in en del nya, vilket får mig att känna mig som en veteran.  Har fått en del nya vänner och jag hoppas verkligen man kommer träffas igen i framtiden.  


Oh well. Inte så mycket som händer, har börjat sortera ut kläder som jag ska sälja, börjat snåla med tandkrämen så jag inte behöver köpa ny innan jag åker hem samt bokat upp så mycket jag kan av mina dagar.  Annars så har jag varit och åkt skridskor, partajat och spelat biljard. I lördags så åkt jag och några andra au pairer till city för att fota ruinerna och skadorna efter jordbävningarna från 2011, kommer ta ca 10 år att återbygga staden sägs det, och på vissa ställen ser det verkligen hemskt ut. Även fast det har gått 3,5 år sen det skedde, så kan man knappt gå någonstans utan att se spår efter det. Vissa ställen är det som folk bara har lämnat när skalven inträffade för att inte komma tillbaka.


Om jag inte har nämnt det så är det ”vinter” här nu. Hehe pff jo, det e faktiskt ganska kallt, -1 c ibland. Men i torsdags var det 19+, var verkligen sommarväder från ingenstans! Dock när det är vinter så blir det väldigt kallt i husen då dem inte riktigt värmer upp dem. Så har sovit flera nätter med mössa och massa kläder för det är så kallt.


Anyway, jag har ordnat  ett heltids jobb i Sverige som jag börjar på strax efter att jag kommer tillbaks, känns fett bra! Dock så blir det nog bara 1 år där då jag nog ska börja plugga till nästa höst! Så nu är det bara boendet kvar, förhoppningsvis så hittar jag något ganska snabbt men blir nog andrahandskontrakt, så om någon vet någon som hyr ut, hör av er!


Blääh jag vill inte att det ska vara över än!! :( :( :(


Regitse, Orit & Jag

 

Många stora målningar som den här runt om i stan.

             

Övergivet Starbuks cafe.


     

Monument, en stol för var person som dog.

       


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Den andra December tjugohundratretton åker jag till andra sidan jorden, från svenneland till Kiwilandet, Nya Zeeland för att jobba som Au pair! Är en glad liten stor hobbit, som är på min första resa, och dessutom helt ensam! Mot Mordor och vidare!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna några rader, vetja!


Ovido - Quiz & Flashcards